• 2022-06-11 11:37:17
Здача будинку в експлуатацію

Введення в експлуатацію житлового будинку до - завершальний та обов'язковий етап будь-якого будівництва. Без цього в будівлі офіційно не можна вести жодну діяльність, його не можна подарувати, продати будинок чи залишити у спадок.

Введення приватного будинку в експлуатацію 

Приватний будинок відноситься до I групи нерухомості, якщо має не більше двох поверхів та площу до 300 кв.м. Коли ці критерії здачі порушені у бік збільшення, будівля класифікується як II група (багатоквартирний будинок або громадська споруда), що може викликати проблеми з документацією.

 Введення в експлуатацію нежитлового приміщення процедурно відбувається так само, але норми, що потребують відповідності, дещо інші. Так що перед початком будівництва потрібно чітко визначитися, яка категорія будівлі вийде після завершення, щоб введення будинку в експлуатацію не викликало проблем. Також до І групи належить гараж, дача, господарська споруда, садові будиночки. 

Порядок введення в експлуатацію 

З фіналом будівельних робіт у Держархбудінспекції слід отримати дозвіл на введення в експлуатацію. Для цього до ДАСІ подається декларація про введення об'єкта в експлуатацію житлового будинку. Це робить особисто або за допомогою пошти та рекомендованого листа. До декларації додаються документи на здавання будинку в експлуатацію. 

Які документи потрібні, щоб здати будинок в експлуатацію: документи, що встановлюють право на ділянку вашого об'єкта; 

  • техпаспорт; 
  • заяву на здачу індивідуального житлового будинку, підписану власником земельної ділянки та власником об'єкту. 

Скільки триває введення в експлуатацію?

Скільки триває процедура реєстрації – до 10 днів. У цей період інспекція має зареєструвати декларацію. Форми, або бланки, для заповнення розміщені на сайті ГАСІ. Це заощаджує час на заповнення документа безпосередньо у відомстві. Щойно декларацію зареєстровано — слід повідомити органи місцевої влади та пожежну службу про введення нового будинку у загальну систему допустимого для проживання житла. Їм надається копія декларації, на підставі якої провадиться підключення основних комунікацій. Робиться це за правилами в 10-денний термін. Після того, як отримано акт введення в експлуатацію, яким за фактом є декларація, реєструється право власності та видається Свідоцтво встановленого державного зразка. Це всі етапи, які передбачає здача приватного будинку в експлуатацію. Термін здачі будинку в експлуатацію загалом — +/- близько місяця. Введення в експлуатацію самобуду - умови Щоб отримати акт про введення самовільно побудованого об'єкта, потрібно пройти через низку процедур: Провести технічну експертизу - при огляді будівлі вона повинна бути повністю добудована з підведеними інженерними комунікаціями. Ваш будинок вимірюють, сфотографують, долучають до справи документи, якщо такі є. Після цього видається паспорт БТІ із позначкою про проведений техогляд. Важливо: для цього потрібно мати документи, що підтверджують право власності, на об'єкт і земельну ділянку; Подати заяву до ДАСІ, усунути виявлені при техогляді порушення та заповнити декларацію про завершеність будівництва; Зареєструвати право власності. Все це ви можете зробити самостійно або за дачною амністією, спрощеною процедурою за допомогою наших фахівців. 

Будь-який об'єкт нерухомості після завершення його будівництва повинен бути введений в експлуатацію. Це необхідно, щоб була можливість законно провести всі комунікації до будівлі, а також повністю розпоряджатися своїм майном. 

Якщо Вам вже зараз потрібні послуги введення в експлуатацію або необхідно узаконити самобуд, . Грамотні спеціалісти допоможуть вирішити Вашу проблему!

Що таке дозвіл на введення об'єкта в експлуатацію та хто його видає?

Клієнти, які вперше зіткнулися із оформленням документів на нерухомість, не до кінця розуміють усі тонкощі законодавства. У зв'язку з цим часто запитують, що це за документ і як отримати дозвіл на введення в експлуатацію. Потрібно розуміти, що такого документа немає. Отримавши дозвіл на будівництво, потрібно закінчити зведення споруди згідно з наявною дозвільною документацією. Тільки після цього можна готувати документацію на подальше оформлення нерухомості.

Документ, що підтверджує введення об'єкта в експлуатацію, існує двох видів. До таких може належати:

  1. декларація про введення об'єкта в експлуатацію (видається для садових, дачних та житлових будинків, а також будівель, що належать до СС1 класу відповідальності);

  2. сертифікат про введення об'єкта в експлуатацію (видається для всіх будівель, що належать до СС2 та СС3 класу відповідальності).


Найпоширеніші питання 

Що буде, якщо не здати будинок в експлуатацію?

Вас не підключать до центральних інженерних мереж та систем. Ви не зможете оформити право власності та відповідно продати або передати своє майно.

Навіщо складати? 

Відповідно до закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” у чинній версії 2018 року, проходження даної процедури є обов'язковим для всіх будівель, у тому числі гаражів та дачного будинку. Інакше за рішенням суду об'єкт може бути оштрафований (наприклад, за користування комунікаціями без дозволу на підключення до них), а в деяких випадках навіть знесений. 

Чи можна оформити акт без дозволу на будівництво? 

Це відбувається у порядку узаконення самобудів. Про це також йшлося вище. 

Як швидко готується рішення? 

Від місяця, якщо регулятор не матиме претензій до об'єкта. В іншому випадку це розтягується в часі, доки не будуть виконані всі вимоги. 

 Що якщо будинок після реконструкції чи після капітального ремонту? 

Все залежить від ступеня змін технічних параметрів та внутрішніх комунікацій. Якщо потрібне укладання будівельно-архітектурної інспекції, процедура стандартна. 

Чи можлива експлуатація недобудови? 

Ні. Немає законних підстав для підключення до водопроводу та каналізації. А також висновки щодо безпеки знаходження всередині. 

Чим загрожує невчасне здавання?

У приватному будівництві такий термін не фігурує. У комерційній нерухомості невиконання умов, гарантованих інвесторам, щодо термінів загрожує розглядом. І навіть вимогою компенсацій через суд. 

 Чи реально отримати акт самостійно?

Цілковито. Якщо у вас є час на боротьбу з бюрократичною машиною або ви впевнені у суворому дотриманні норм у будівництві. Але звернення до професіоналів значно скорочує терміни видачі повного пакета документів, зберігає ваш час та нерви. Також спрощує процедуру підведення об'єкта під технічні вимоги. 


ПОДАТИ ЗАЯВУ